کتاب پل سن لوئیس ری

اثر تورنتون وایلدر از انتشارات افراز - مترجم: علیرضا دوراندیش-برترین رمان ها

پل سن‌لوئیس‌ری رمانی است که باعث تثبیت تورنتون وایلدر در ادبیات امریکا شده است. این کتابِ برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر ۱۹۲۸ شکل و سبک روایی بسیار خاصی دارد و بیشتر به ادبیات امریکای لاتین نزدیک است. از طرفی این کتاب با درون‌مایه‌ی فلسفی‌عرفانی‌اش قرابت کم‌نظیری با ادبیات و فرهنگ فارسی و شرقی هم دارد، به‌طوری‌که ردپای بسیاری از باورهای فرهنگی و دینی مشرق‌زمین را می‌توان در آن دید و این موضوع شاید چندان عجیب نباشد وقتی در زندگی‌نامه‌ی نویسنده می‌خوانیم که وی بخشی از زندگی‌اش را در مشرق‌زمین گذرانده است


خرید کتاب پل سن لوئیس ری
جستجوی کتاب پل سن لوئیس ری در گودریدز

معرفی کتاب پل سن لوئیس ری از نگاه کاربران
این یکی از آن کتاب ها است که همیشه همیشه چیزهای زیادی را شنیده بود اما هرگز خواندنش را نداشتم. ایو شنیده است که آن را رمان بزرگ آمریکایی نامیده است. Ive شنیده اید که شعر خوانده است. من مردم را به من می گویم آن را بر اساس یک رویداد واقعی بود. حالا که من آن را خواندم، فکر میکنم، به نظر من، هیچ یک از این چیزها درست نیست. خوب، شاید آخرین، به طور گسترده ترین معنای مطلق، در این است که این نوع از موقعیت ها بارها و بارها از طریق تاریخ اتفاق افتاده است (اما واقعیت های واقعی این کتاب داستانی است). در مورد (همچنین به نظر من) بسیار انسان تمایل به سعی در پیدا کردن معنی در حادثه ای است که بدون هشدار زندگی می کند، به خصوص زندگی هایی که به نظر می رسد که کمی مشترک هستند، جز این که همه آنها در همان زمان تاسف در همان جا بود. موضوع فوق تقریبا جایگزین هر گونه طرح در این رمان شما می دانید از صفحه اول چه اتفاقی می افتد. پس از آن، شما هر یک از قربانیان را از بین می برید - داستان هایی که منجر به فاجعه می شوند. آنها داستان های ناخوشایند را نه به این دلیل که به دلیل فاجعه نیاز دارند، بلکه به این خاطر که وایلدر، به نظر من، می خواهد شما را احساس کند که داستان هر شخص حل نشده است (شاید این که آیا آنها به طور ناگهانی یا غیر مادی می میرند). در بعضی موارد، این بخش بیشتر از این کتاب است. اما من مخصوصا دوست ندارم که به پایان رمان بپردازم و احساس کنم که من زمان را بدون پاداش نتیجه گیری سرمایه گذاری کردم. و من دوست ندارم در پایان داستان افسرده باشم. من خودم متوجه شدم که چرا او قرن 18 میلادی را پروا انتخاب کرد، به جای اینکه، احتمالا، جایی که مخاطبانش ممکن است نسبت به آن بهتر باشند. هیچ چیز در مورد موضوع و داستان های شخصیتی به نظر نمی رسید که نیاز به این تنظیم داشته باشد. من خودم متوجه شدم که چرا شخصیت بازیگر در داستان او قدیمی تر بود و در داستان دوقلوها قدیمی تر بود (و به همین دلیل است که من را ناراحت کرد اما هیچکس حتی آن را در بررسی - یا شاید من چیزی را از دست رفته در داستان های قبلی). من به یک نسخه صوتی گوش داد، به عنوان خوانده شده توسط سام واترسون، بازیگر من بسیار تحسین. با این حال صدای او برای این کار آرام و مراقب بود و باعث التیام دادن به خواب شد. این وصله ها هر نوع انرژی را که به وصف نثر داده بود، به کار برده است. من نمی دانم تعریف رمان آمریکایی بزرگ چیست، اما حدس می زنم که من به کارهایی مانند هکلبری فین و رفته با باد فکر می کنم. این چیزی نبود. پروس بهتر از حد متوسط ​​بود، اما قطعا شعر نبود. این یک رمان کوتاه است، اما من نمی خواستم آن را به هر طولانی تر (و این تعریف نیست). بنابراین، ایده می گویند این یک داستان خوب بود، اما درست است. با این حال، به عنوان یک کتاب صوتی، ضعیف بود.

مشاهده لینک اصلی
من این را بخشی از تلاش پروژه پلیتزرم برای خواندن تمام برندگان پالیتزر خوانده ام. پلن سن لوئیس ری در سال 1928 دریافت جایزه پولیتزر برای داستانی را بیشتر در مورد سیاست های پشت صحنه هیئت داوری پولیتزر در خرس های خرس به عسل مطالعه کرد. این کتاب من را غافلگیر کرد و چنین نفس هوای تازه ای را تجربه کرد، زیرا در دهه 1920 از بین رفته بود. اول، این کتاب در ایالات متحده تنظیم نشده است. در حالی که ما برای نیمی از ویلا کاتر، یکی از ما، به اروپا سفر کردیم، داستان Catherâ € ™ ثانیه هنوز هم به شدت ریشه در کانون داستان های جنگ جهانی دوم است. ثانیا، داستان نیز دارای ساختار شگفت انگیزی مدرن و غیر متعارف است. پل سان لوئیس ری در تاریخ 20 ژوئیه 1714 با یک تصادف دمدمی مزاجی در یک پل «سان لوئیس ری» پرو آغاز می شود. این پل توسط پل بزرگ تعلیق اینکا که در دهه 1350 بر روی رودخانه آپوریماک ساخته شده بود، الهام شد. پنج نفر در این حادثه عجیب و غریب می میرند و یک برادر جانیرک شاهد حادثه است و فکر می کند این فرصتی عالی برای بررسی شخصیت اخلاقی این افراد به منظور اثبات خداحافظی الهی است. او می خواهد چیزهای بدی را به افراد بد نشان دهد و همه چیز بخشی از برنامه Godâ € ™ است. این کتاب به پنج قسمت تقسیم شده است: هر قسمت زندگی یکی از قربانیان حادثه را بررسی می کند و هر فصل با شخصیت پیاده روی پل به مرگ آنها پایان می یابد. ابتدا توسط تنظیمات داستان، از آنجایی که من برای خواندن در مورد 1890s-1910s در ایالات متحده استفاده می شود. ویلدر می گوید در تلاش برای کشف داستان های این افراد می خواهد به این پرسش پاسخ دهد: «آیا در جهت زندگی خود فراتر از اراده فردی خود یک جهت و معنا وجود دارد؟» در حالی که ایالات متحده در همه موارد ذکر نشده است این کتاب (به لحاظ فنی، از آنجایی که در سال 1714 تنظیم شده است، ایالات متحده هنوز یک کشور نیست)، موضوعاتی که کتاب با ایمان، عشق و سرنوشت مبارزه می کند - به نظر من بسیار آمریکایی به نظر می رسد. این کتاب با تمام سوالاتی که هر رمان بزرگ آمریکایی با آن مبارزه می کند، با آن مبارزه می کند و در 138 مقاله کوتاه آن را به صورت مختصر و مضمونی می کشد. من تقریبا آرزو کردم بیشتر مردم در این تصادف خیالی درگذشتند تا کتاب طولانی تر شود. بعدا کشف کردم که آخرین بخش این کتاب مشهور است و اغلب به علت تراژدی ها نقل شده است. من فکر می کنم کل کتاب کتاب مقدس است و من می خواستم کتاب را به زودی به عنوان آن را به اتمام برسانم. @ زمین زندگی و سرزمین مرده ها وجود دارد و پل عشق است، تنها بقا، تنها معنی. @ من برخی از زمان تعجب کردم که آیا من باید در مورد صحت این کتاب نگران باشم. تورنت وایلدر، بعد از همه، هرگز در پرو به پا نمی آید - حتی مطمئن نیستم که اگر اسپانیایی صحبت کند. آیا این کتاب در صورتی که امروز منتشر شد، غیرقانونی یا مناسب باشد؟ (در حقیقت، این یک سوال است که من فکر می کنم برای چندین برنده دیگر پولیتزر نیز داشته باشم.) در نهایت، من فکر نمی کنم وایلدر لزوما پرو را انتخاب کند، زیرا آن را عجیب و غریب و \"دیگر\" (هر چند که هر دو به ایجاد یک تنظیمات پر جنب و جوش و زنده برای این داستان کمک می کند). من فکر می کنم او می خواست این داستان را در یک زمان بزرگتر قبل از صنعتی شدن و اتومبیل هایی که همسایه هایش وسواس داشتند (ارنست پول و بوت تارکینگتون) و دور از جامعه عالی آمریکایی (Edith Wharton) را ببینید. 1700 پرو مقررات قانع کننده تر از 1700 اروپا را می سازد، آیا شما نمی گوئید؟ لطفا اجازه دهید من بدانم اگر شما مخالف و پیدا کردن تنظیمات Wilderâ € ™ ثانیه مشکل ساز است. دوست دارم بیشتر درباره این فکر کنم.

مشاهده لینک اصلی
پنج نفر در اثر فروپاشی یک پایانه مسیحی به طور غمانگیزی میمیرند. آیا این یک تصادف یا بخشی از طرح بزرگتر خدایان بود؟ یک راهب که شاهد سقوط است مصمم است که به بررسی این افراد بپردازد تا ببینند آیا زندگی آنها زندگی می کند یا نه، باعث مرگ آنها شد. فکر کردم داستان به شکلی شفاف بیان شده است. عکس های کوتاه در زندگی مسافران که زندگی خود را از دست داده اند، نشان می دهد برخی از وقایع در مورد شخصیت ها، اما هنوز هم اتاق را برای حدس می زند. ما بیشترین اطلاعات مربوط به دونا ماریا، استبان و عمو پوی را به دست می آوریم، به طوری که بیشتر به خاطر سن آنها در مورد آنها می دانیم. بچه ها، پپیتا و جیمی، داستان های کمتری به آنها اختصاص داده اند، زیرا سن آنها را جوانان می دانند و نباید آنها را کمتر بیان کرد. من فکر می کنم این کمک می کند تا نشان دهندۀ بی نظمی تلاش های راهبان برای شش سال شكستن زندگی این پنج نفر برای دیدن اینکه آیا او می تواند علت اثبات اینكه چه زمانی باعث فروپاشی آنها در پل شد، می شود. راوی، راهب ها را با احتیاط توضیح داد و گفت: \"اختلاف بین ایمان و حقایق بیشتر از حد معمول است. @ (p136) این واقعا من را در نظر گرفت که چگونه اغلب مردم به قضاوت و یا پیش بینی های مبتنی بر تنها چند نئوگراف اطلاعات، که اغلب از گمراه کننده نیست من نیز خود روایت شده بودم. همانطور که خواندن داشتم، راوی به عنوان فرشتگان در زندگی شگفت انگیزش به کار خود افتاد، که کلارنس را هدایت می کنند و مشاهدات خود را نسبت به وضعیت جورج بیلی نشان می دهند. من Brother Juniper را به عنوان کلارنس می بینم که نیت خوبی دارد اما اشتباه است. راهب فکر می کند، @ هرگز ما به طور تصادفی زندگی می کنیم و به طور تصادفی می میریم، یا ما با برنامه زندگی می کنیم و با برنامه می میریم. @ به نظر می رسد که روایتگر از تمام شخصیت ها و روابط آنها آگاه است. او فقط به داستان نمی گوید، اما او نیز قضاوت می کند، که نشان می دهد که برخی از نوع عالی وجود دارد. اتفاقات رخ داده است. آنها به مردم خوب و افراد بد می رسند. برای حدس زدن اینکه چرا این فرد یا افرادی که زمان مرگ را می بینند، نقطه نظر وجودشان نیست. بینش نهایی توسط Abbess بسیار عالی است، اما به زودی ما باید بمیریم و تمام حافظه از این پنج زمین را ترک خواهد کرد، و ما خودمان برای مدتی دوست و فراموش خواهیم شد. اما عشق کافی خواهد بود؛ تمام این دلایل عشق به عشق بازمیگردد. حتی حافظه لازم برای عشق نیست سرزمینی زندگی و سرزمین مرده ها وجود دارد و پل عشق است، تنها بقا، تنها معنی است. بنابراین در نهایت، مهم نیست که چرا این پنج نفر کشته شده اند، مهم این است که آنها زندگی می کردند، دوست داشتند یا دوست داشتند و آنها شایستۀ مرگ شرافتمندانه هستند.

مشاهده لینک اصلی
برای درک کامل بودن قصد خدایان مانند نگاه مستقیم به اشعه های مضر خورشید است که می تواند چشم ها را از هر گونه دیدگاه کور کند، زیرا حتی به مفهوم مبهم طرح اسرار آمیزش نفوذ کرده است که جهان را نه از نقطه نظر ادراک آگاهانه است که اغلب درون مرزهای اشکال فریبنده اش قرار می گیرد، اما از لحاظ دیدگاهی که مفاهیم آشکار آن را از بین می برد، اجازه می دهد که چشم ها را ببینند و حتی از تاریکی در تسلط کامل به عنوان تنها هدایت شوند توسط روشنایی حقیقت آن ... در پل سون لوئیس ری در مورد راه رفتن به روشنگری با این تحریک به عنوان موضوع موضوع آن بسیار مورد نیاز است. توماس وایلدر تلاش می کند از طریق کوتاهی از داستان خود برای رسیدن به نوک سطح بدون تعریف کامل این اندیشه عمیق از ناخوشی الهی، ذهن را ترک با تنها برخی از بقایای به اندیشیدن در مورد، که در واقع به نظر می رسد باز برای بسیاری از تغییرات معنی دار آن را می توان به روش های مختلف تفسیر کرد، اما در همان زمان، در ذات معنوی کامل خود را باقی مانده است به طوری که به طرز وحشیانه با ظرفیت های ذهنی انسانی پراگماتیک مواجه می شود. رمان پیچیده ای از زندگی یک سرخپوست، Brother Juniper با پنج زندگی بی گناه که مرگ و میر ناخوشایند خود را با تکینگی فاجعه ملاقات کردند، فروپاشی ناگهانی یک پل درختی باستانی Incan که به نحوی نشانه عمیقی از مردم که پشت سر گذاشته بودند را ترک کرد. از طریق این مرگ و میرهای تصادفی که شامل یک مادر غیرمعمول Doà ± MarÃa، Marquesa de Montemayor، که به نوعی یک تحقق جدید غیر قابل توضیح را از طریق همراه خود، Pepita یتیم، قبل از هر دو سقوط مرگبار آنها، بازماندگان دوقلو ناامید کننده، استبان، که به نظر میرسید که موهایش از دست خود پیش از حادثه فرار کرده بود، عمو پوی اختصاص داده شده، که نگهداری از آن به دون ژیم جوان، اندازه گیری تعهد مادامالعمر مادرش، کامیلا بود Perichole، ناگزیر از این تراژدی غیرمنتظره کوتاه می شود، که برادران Juniper در یک لحظه از الهامات ناشی از مرگ ناگهانی خود، به سوال نااطاقان خدایان قصد، که در آن عشق به نظر می رسد یکی و تنها پل واقعی به سوی نور فهم کامل از طریق وفاداری محض در زندگی است که حتی پس از مرگ ادامه می یابد ... â~~⯯

مشاهده لینک اصلی
من به طور کامل از این کتاب لذت بردم از خط افتخار به یاد ماندنی آن به خط خاطره انگیز بسته و تمام درخشش آن بین. لذت بخش بودن این امر نه تنها به طرز ماهرانه ای سرگرم کننده بود، بلکه بدون لایه ای از ناراحتی، عمیق ترین پرسش فلسفی که فرد در هر لحظه از زندگی خود می پرسد، خواسته می شود. و من عاشق پاسخی هستم که احساس می کردم وایلدر من را درگیر کرده است. (Spoilers below.) جالب است که کلیسا (که قرار است ما را به این پاسخ ها هدایت کند) برادران Junipers را به کار برده است. در اینجا این، سوال اساسی الهیات است، آیا ما به خدا مهم است؟ @ و راهبان خوب متقاعد شده است که پاسخ بله است. اما حتی پس از سالها تحقیق در مورد تمام کوچکترین شواهد موجود در زندگی پنج، او احساس می کند که او هرگز درک درستی از ذهن خدا به دست نیاورده است. کلیسای قضاوت می کند، فاسد و به سختی تحمل این مسئله، قطعا نمیتواند جواب ناتمام را بپردازد و به همین ترتیب او را در مد وفاداری شناخته شده اسپانیایی محکوم می کند. راهبان آتشین خود، راهب، هرگز از خدا شکایت نمی کند، تنها خود. او مظهر ایمان است، در حالیکه بدون داشتن پاسخ، اعتقاد دارد. همچنین کنجکاو جالب است که در حالی که راهبان مزدور کار می کنند (و کپی دیگری که در یک قفسه گمشده فراموش شده اند)، نامه های مارکسی به شهرت فراوانی می رسند. کلمات مستی، ناخوشایند، مارکسی خنده دار، مهربان، اما غلط، برای قرن ها زندگی می کنند و الهام می گیرند، نمونه ای از غیر قابل پیش بینی بودن دقیق از آنچه مهم است و چه چیزی در سالن های انسان صرف نمی شود. در نهایت، راهبه، مادرم ماریا، کسی که عمیقا تحت تاثیر فروپاشی پل و اندیشه هایش در مورد مفهوم الهی است که رمان را به زیبایی پایان می دهد. او به این باور است که نه، زندگی او کار مهم نیست و حتی به خاطر علاقه مندی های مورد علاقه اش مهم نیست چرا که کسانی که به یاد داشته باشید که به زودی نیز می میرند. او نتیجه میگیرد که این عشق خودش است که برای خدا مهم است. این عشق ما است - عشق توسط انسان هایی که به مقصد نرسیده اند و اغلب بدون پاداش - که با بازگشت به @ عشق که آنها را ساخته است مهم است. @ آن خدایان نه برای ما عشق، و یا عشق ما به خدا، اما عشق ما برای یک یکی دیگر از مبادلات الهی واقعی است، که منبع آن است و آنچه که به خدا باز می گردد. این تنها معنی است، تنها پل بین انسان و خداوند است.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب پل سن لوئیس ری


 کتاب پرتقال کوکی
 کتاب پرواز بر فراز آشیانه فاخته
 کتاب رنگین کمان
 کتاب زن های عاشق
 کتاب پستچی همیشه دوبار زنگ می زند
 کتاب آتش کم فروغ